Tüketimi kolay, yanınızda taşıyabilirsiniz ve lezzetli: YOĞURT – aynı zamanda kilo vermenize de katkı sağlayabilir…

Yıllar boyunca, yoğurt yemenin sağlığa faydalı olduğunu söyledi hep büyüklerimiz bizlere. Özellikle bizim de içinde bulunduğumuz Akdeniz yemek kültürü ile beraber, Fransız ve Hindistan yemek kültürünün de ana merkezinde yer almakta yoğurt. Hatta son okuduğumuz, Mireille Guilliano tarafından yazılmış olan “Fransız Kadınlar Niçin Kilo Almaz?” adlı kitapta Mireille şöyle demiş – “Yoğurt, Fransızların kilolarını korumaktaki en önemli sırrıdır”.

Kitabında, Mireille Guilliano yoğurttan açlığı kontrol altında tutmak için en basit araç olarak bahsetmiş. Guilliano “Yoğurt harika bir besin çünkü, kalsiyum açısından çok zengin, karbonhidrat, protein ve yağ bulundurmakta ve her öğün tüketebilirsiniz” demiş. Fransız kadınları hergün 1 veya 2 kase yoğurt tüketirlemiş ve genelde kahvaltıda yerlermiş. Kahvaltıda tüketmelerinin sebebi ise, bir önceki gece akşam yemeğinde bolca yedikleri öğünü sindirmelerine ve aldıkları kaloriyi dengelemelerine yardımcı olması içinmiş.

Yoğurdun Sağlığınıza 10 Süpriz Faydası

1. Yoğurt, düz bir karın sahibi olmanızı sağlayabilir: Hergün yarım kilo kadar yoğurt tüketin ve 1 beden küçülün! Günde bu kadar yoğurt yiyenlerin – tabiiki total aldıkları kalorinin de düşmesi ile – ara öğünleri hiçbirşey yemeden atlayanlara göre 22% daha fazla kilo kaybettikleri, hatta 81% daha fazla göbeklerinden kilo verdikleri tespit edilmiş. (University of Tennessee tarafından yapılan bu araştırma sonuçlarını okumak için buraya tıklayın) Araştırmaya göre bel bölgenizdeki yağlar kortizol hormonu salgılamakta ki bu, vücudunuzun bel bölgenizde daha fazla yağ depolaması ile sonuçlanmaktadır. Yoğurt yediğinizde, içerisinde bulunan kalsiyum yağ hücrelerinize daha az kortizol salgılaması sinyalini verir, amino asitler yağları yakmanıza yardımcı olur ve sonuçta daha rahat kilo verirsiniz.

2. Yoğurtta sağlığınız için yararlı bakteriler vardır: yoğurt içerisinde bulunan bakteriler sindirim sisteminize gider ve sizin hasta olmanızı sağlayabilecek kötü mikroorganizmalar ile savaşır, bağışıklık sisteminizi güçlendirir. Özellikle gaz ve ishal problemi olanlar için faydalı olduğu bilinmektedir bu bakterilerin.

3. Yoğurt, birçok vitamin barındırır: Bir kase yoğurtta ciddi oranda potasyum, fosfor, iyot, çinko, B5 vitamini bulunmaktadır. Bunlarla beraber yoğurt, alyuvarları koruyan ve böylelikle sinir sisteminizin düzgün çalışmasına yardımcı olan B12 vitamini de içerir. B12 genelde tavuk ve balık gibi hayvansal gıdalarda bulunmaktadır. Bu nedenle yoğurt, özellikle vejeteryanlar için bir kaçış noktasıdır. 250gr yoğurt, 1.4 mikro gram vitamin barındırmaktadır ki bu, yetişkin bir kadının günlük ihtiyacının 60%’ı demektir.

4. Günde bir kase yoğurt, egzersiz sonrası daha hızlı toparlanmanıza yardımcı olur: Doğru protein – karbonhidrat oranı ile yoğurt – özellikle süzme yoğurt – egzersiz sonrası için harika bir besindir. Egzersiz bittikten 60 dakika içerisinde yoğurdu tüketmelisiniz.

5. Kalsiyum ve D-vitamini açısından tüm yoğurtlar aynı değerde değildir: Doğal olarak kalsiyum barındırdığı için, hangi yoğurdu yerseniz yiyin, aynı oranda kalsiyum alacağınızı düşünüyor olabilirsiniz. Bu yanlıştır! kalsiyum değerleri, marka marka değişkenlik gösterebilmektedir. Bu sebeple ürünü almadan önce paketin üstünde yazan değerlere göz atmanızı tavsiye ederiz. Örneğin meyveli yoğurtlarda kalsiyum oranı daha düşüktür çünkü şeker ve meyve kapta yer kaplamaktadır. D-vitamini ise doğal olarak yoğurdun içerisinde bulunmaz, bazı firmalar özel olarak eklemektedir – D-vitamini kalsiyumun emilimini kolaylaştırır.

6. Yoğurt, yüksek tansiyonu engelleyebilir: Hergün çoğumuz bize gerektiğinin en az iki katı kadar tuz tüketiyoruz ve bu zamanla tansiyon hastalıklarına, böbrek rahatsızlıklarına ve kalp sorunlarına yol açabilir. Yoğurttaki potasyum, – 30gr yoğurtta 600 mg kadar – fazla sodyumun vücuttan atılmasına yardımcı olur.

7. Günlük yoğurt tüketimi soğuk algınlığını engeller: Günde en az 150gr kadar yoğurt tüketin ve bu kış burun akıntıları ve grip ile uğraşmayın! (Bu veri, University of Vienna araştırmasından alınmıştır.) Yoğurttaki sağlıklı bakteriler, bağışıklık sisteminizin kötü bakteriler ile savaşmasına yardımcı olur.

8. Yoğurt, gülmenize yardımcı olur: Yoğurt, içerisinde şeker bulundurmasına rağmen, dişlerinizde çürük yaratmaz. Marmara Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmaya göre hangi yoğurt türünü seçerseniz seçin (sade, az yağlı, light, meyve aromalı), hiçbiri diş sağlığınıza kötü etki etmez. Görünüşe göre yoğurt içerisindeki laktik asit ağız sağlığınızı korumakta.

9. Pastorize edilmemiş ürünler, daha iyi demek değildir: Gerçekte marketlede bulacağınız tüm ürünler pastorize edilmiştir – bir diğer değişle, içerisindeki zararlı mikroorganizmalardan kurtulmak için yüksek ısılara maruz bırakılmışlardır. Pastorize edilmemiş ürünleri tüketenler, bu kategorideki süt, yoğurt ve peynirin sizin için daha iyi olduğunu çünkü sağlığınıza yararlı daha fazla bakteri barındırdığını iddaa ederler. Unuttukları birşey vardır ki, pastorize işlemi yararlı bakterileri öldürmez! Bununla beraber, araştırmalar göstermiştir ki, pastorize edilmemiş ürünleri tüketenlerin, pastorize ürünlerle beslenenlere göre daha güçlü bağışıklı sistemleri ve/veya sindirim sistemleri bulunmamaktadır.

10. Yoğurt, protein açısından zengindir: Yoğurt, protein açısından harika bir kaynaktır ama bir çeşidi vardır ki, bunda diğerlerine göre 2 kattan daha fazla protein bulunur – süzme yoğurt! Süzme yoğurdun her paketinde ortalama olarak 20gr protein bulunurken, geleneksel yoğurtta 5gr kadar bulunmaktadır.

kayna : http://cgkn.net/fransiz-kadinlarinin-incelik-sirri-yogurt-diyeti/